Whistle blowing
Whistle Blowing / Informacje zgodnie z ustawą w sprawie ochrony sygnalistów
- Dlaczego mam złożyć zgłoszenie?
- Co mogę zgłosić?
- Kiedy mam złożyć zgłoszenie?
- Jak mam złożyć zgłoszenie i co się dzieje po zgłoszeniu?
- Jak mogę zadać pytania dotyczące mojego zgłoszenia?
- Co się stanie, jeśli zgłoszone okoliczności nie potwierdzą się?
Dlaczego mam złożyć zgłoszenie?
Firma Maschinenfabrik Berthold Hermle AG chce zapewnić prawidłowe, pełne szacunku i zgodne z prawem postępowanie zarówno wewnątrz firmy w stosunku do pracowników, jak i na zewnątrz wobec partnerów biznesowych. Dotyczy to również zgodnego z przepisami przebiegu naszych procesów biznesowych w odniesieniu do wszystkich obowiązujących norm, począwszy od kwestii BHP, a skończywszy na przepisach celnych.
W tym celu firma Hermle wdrożyła system zarządzania zgodnością, który obejmuje szkolenia, dokumentację, kontrolę podstawowych procesów i przepisów.
Firma Hermle oczekuje, aby wszyscy postępowali etycznie i zgodnie z prawem. Nie tolerujemy naruszania regulaminów wewnętrznych ani postępowania niezgodnie z prawem.
Zgłaszanie nieprawidłowości pomoże nam w tym zadaniu.
Każde zgłoszenie traktujemy poważnie.
Co mogę zgłosić?
Powinna zostać zgłoszona każda nieprawidłowość, która budzi Twoje poważne zastrzeżenia.
Intencją ustawodawcy jest, aby za pośrednictwem tego kanału zgłaszane były w szczególności zdarzenia podlegające sankcjom karnym i karze grzywny, aby zagwarantować przeprowadzenie właściwego dochodzenia. Niektóre przykłady to pranie pieniędzy, wykorzystywanie informacji niejawnych, korupcja, naruszenie prawa konkurencji, przepisów dotyczących kontroli eksportu, wytycznych dotyczących bezpieczeństwa produktów lub ustawy o należytej staranności w łańcuchu dostaw.
Nawet jeśli nie stawia Cię to w dobrym świetle, prosimy o zgłoszenie takiej sytuacji, ponieważ pomożesz nam w ten sposób w przestrzeganiu tych przepisów w przyszłości. Nawet jeśli osoba brała udział w nadużyciach, może spodziewać się znacznie łagodniejszych konsekwencji.
Zapewniamy poufność Tobie oraz wszystkim osobom wskazanym w zgłoszeniu. Będziemy wdzięczni za zgłoszenie, nie musisz się obawiać żadnych konsekwencji.
Kiedy mam złożyć zgłoszenie?
Ewentualne nieprawidłowości należy zgłaszać, gdy po przemyśleniu i odpowiedzialnie dojdziesz do wniosku, że firma Maschinenfabrik Berthold Hermle AG lub jedna z jej spółek zależnych powinna się o nich dowiedzieć.
Jak mam złożyć zgłoszenie i co się dzieje po zgłoszeniu?
Skorzystaj z poniższego linku do udostępnionego systemu zgłaszania nieprawidłowości, ponieważ dzięki przesłaniu zgłoszenia drogą mailową na adres compliance@hermle.de:
- otrzymasz w ustawowym terminie elektroniczne potwierdzenie odbioru zgłoszenia na swój adres e-mail,
- zgłoszenie zostanie ocenione i zbadane poufnie,
- najpóźniej po trzech miesiącach od przesłania zgłoszenia otrzymasz informację zwrotną na temat wyniku dochodzenia lub planowanych działań.
Jak mogę zadać pytania dotyczące mojego zgłoszenia?
W sprawie zgłoszenia prosimy o kontakt na adres compliance@hermle.de, aby zapewnić prawidłowe zarejestrowanie, dokumentację i informację zwrotną. W przypadku jakichkolwiek pytań na temat zgłoszenia można kontaktować się bezpośrednio z naszym działem zgodności.
W tym celu należy wysłać wiadomość na adres compliance@hermle.de
W wiadomości prosimy o podanie pierwotnego zgłoszenia.
Co się stanie, jeśli zgłoszone okoliczności nie potwierdzą się?
Chronimy Cię i poważnie traktujemy Twoje prawa.
Osoba, która w sposób przemyślany i odpowiedzialny dokona zgłoszenia, nie musi obawiać się żadnych negatywnych konsekwencji. Również w przypadku, jeśli w trakcie wyjaśniania i dochodzenia okoliczności opisane w zgłoszeniu nie zostaną potwierdzone.
Również w tej sytuacji nie ujawnimy Twojej tożsamości.